Real Time Web Analytics

27 февр. 2015 г.

Proiect de obținere a finanțării din fondurile Uniunii Europene pentru plantarea livezii de producere a nucilor și a produselor nucifere.

1. Sumar
Propunem spre analiza o afacere in domeniul cultivarii fructelor, nucilor, a plantelor pentru bauturi si mirodenii (cod CAEN: 0113). Dorim sa cultivam o livada denuci comestibile ecologice, ale carei produse sa fie destinate exportului in UniuneaEuropeana.
Aceasta afacere se va organiza sub forma unei societati comerciale curaspundere limitata , denumita “SC.NUTSPROD.SRL”, si va avea capital privat.Principalul obiect de activitate il constituie cresterea nucilor, la care se adaugaambalarea si comercializarea acestor produse.
Dat fiind faptul ca Romania are un climat foarte bun pentru cultura nucului, sinucile sunt produse ecologice cu o crestere sustinuta a exporturilor, dorim sa valorificamaceasta oportunitate prin cultivarea nucilor si vanzarea miezului de nuca pe pieteleexterne unde este foare apreciat
. L
a ora actuala in Romania livezile de acest gen sunt putine iar nucile obtinute se exporta doar in vecinatatea tarii.Modelul de afacere se va baza pe urmatoarea schema simplificata:1.Achizitionarea si tratarea solului;2.Plantarea si intretinerea nucilor;3.Culegerea, prelucrarea si depozitarea rodului;4.Ambalarea si vanzarea nucilor.Societatea noastra urmareste obtinerea de profit din vanzarea miezului de nuca,
preponderent pe piata externa , dar nu excludem oferirea spre vanzare a produselornoastre pe piata interna. Livada propriu-zisa cat si spatiile de prelucrare sidepozitare sunt localizate in Pogoanele, Judetul Buzau, pe o suprafata totala de 1ha.
Initiatorii acestei afaceri sunt: Dinu Alina Geanina , Gheorghe Mihaela , SdicIrina si Manoiu Mihai. Atuurile lor sunt spiritul de dezvoltare si competitie, motivatia,determinarea, gandirea analitica s.a. Limitele lor sunt resursele financiare pentrudezvoltarea proiectului, si lipsa de experianta in domeniul cultivarii nucilor.


Clientii vizati sunt consumatorii de nuci din Uniunea Europeana,cat si din statelealaturate.Valoarea raportata pe care acestia o pot oferi pentru 1 kg de nuci ecologice estede aproximativ 5 euro/kg. Este bine cunoscut ca in Uniunea Europeana produseleecologice sunt foarte apreciate in general, iar nucile sunt cautate pentru calitatile lor deosebite. Nucile sunt considerate un produs ecologic foarte cautat catre export, alaturi demiere si fructe de padure.
Din estimarile Departamentului pentru Comert Exteriorreiese ca in anul 2007 valoarea exportului produselor ecologice va depasi 100milioane euro, inregistrand o crestere semnificativa fata de 2006 cad s-a inregistrato valoare de 75 milioane euro. Reprezentantii MIMMCPL (Ministerul pentru IMM-uri, Comert si Profesii Liberale) afirma
„Numai exportul de nuci se ridică la o valoarede peste 15 milioane de euro”
.
La ora actuala, volumul estimat al pieteii este situat la 30-40% din productiamondiala de nuci, iar pentru viitor se estimeaza o crestere a productiei de nuci pentruexport de pana la 50% .Dorim sa promovam nucile ecologice atat in Romania cat si in afara granitelor ei,si sa facem cunoscuta firma noastra ca un furnizor de produse ecologice de calitate. Incadrul obiectivelor strategice ne propunem dezvoltarea de parteneriate cu firme dedistributie importante pentru a asigura o piata cat mai larga pentru produsele noastre.Totodata suntem interesati de piata de retail pe care ajung produsele, si urmarim ca inviitor sa colaboram cu marii retaileri europeni pentru o distributie cat mai eficienta si ocomercializare intensiva.Urmarim o dezvoltare durabila atat a mediului cat si a afacerii noastre si in acestscop anticipam ca in aproximativ 2 ani vom incepe culegerea nucilor si valorificareaacestora , urmand ca in viitor cantitatea acestora sa creasca considerabil.Pentru primul an de activitate dorim sa achizitionam pamantul , pomii, catevaechipamente de intretinere si sa angajam forta de munca pentru efectuarea operatiunilor de plantare si intretinere. Estimam ca vom avea nevoie de 100.000 euro pentru primul an,urmand ca depozitele si constructiile adiacente sa se ridice in anii de rodire. Finantareaexterna se preconizeaza a fi cam 45 % din investitie.


Pe termen lung se urmareste intrarea pe piata cu un nou sortiment de nuci,care sase mentina si sa se dezvolte astfel incat sa poata fi declar un produs autentic romanesc, siobtinerea de profit.
2. Descrierea initiatorilor
Initiatorii acestui proiect sunt studenti ai Facultatii de Stiinte Economice – Facultatea de Afaceri Internationale,anul I. Acestia se numesc Dinu Alina Geanina ,Gheorghe Mihaela , Sdic Irina si Manoiu Mihai iar media varstelor lor este de 20 de ani.Prin proiectul prin care il demareaza, acestia urmaresc realizarea unui plan de afaceri inceea ce priveste o plantatie de nuci ecologice pentru exportul materiei prime in cadrulUniunii Europene si statelor alaturate. Pentru a-i cunoaste mai bine pe initiatorii acestui proiect, urmeaza o scurta descriere a fiecarui membru in parte.Studenta Dinu Alina Geanina este o persoana cu capaciati intelectuale deosebite.Este perseverenta, ambitioasa prezentand preponderent inteligenta intra si interpersonala,motivatie cognitiva si intrinseca. Se implica in mod activ atat in cadrul activitatiilor scolare, cat si extrascolare. Prezinta calitati de lider in masura in care are abilitati decomunicare eficienta si de rezolvare a problemelor. Se implica in mod constant inmanagementul grupului. Abordarea problemelor prin mijloace auditive si sintetice olegitimeaza pe Dinu Alina Geanina ca fiind adecvata pentru acest proiect si mai mult pentru o integrare sociala si profesionala adecvata.Atributele care o fac pe studenta Gheorghe Mihaela potrivita pentru realizareaacestui proiect sunt ambitia, determinarea cu care urmareste atingerea scopului propus sientuziasmul cu care demareaza orice actiune. Implicarea de mai bine de 1 in activitateaunei organizatii studentesti a contribuit la suplinirea lipsei de experienta prin realizarea de proiecte pe domenii cum ar fi advertising, PR sau HR si de asemenea a contribuit laimbunatatirea capacitatii de lucru intr-o echipa cu oameni diferiti si in conditii de stres.Printre principalele abilitati ale studentului Manoiu Mihai se pot numaradeterminarea, spiritul de echipa si abilitatea de a privi in ansamblu activitatea in care esteimplicat. Dorinta de afirmare se evidentiaza prin implicarea activa in proiectele la care aluat parte pana in acest moment si orientarea spre a obtine cele mai bune solutii in
situatiile dificile. Inedit in modul de rezolvare a problemelor aparute si capabil de a seadapta situatiilor cerute, Mihai reuseste sa comunice eficient cu membrii echipei. Lipsade experienta este compensata de entuziasm si de dorinta de a invata si de a se perfectiona.Studenta Sdic Irina este o persoana ambitioasa, constiincioasa, si dornica de ainvata si a se dezvolta pe plan profesional. Experienta a ajutat-o sa fie echilibrata, sa fieo buna organizatoare, sa fie increzatoare in propriile forte si se poata descurca in situatiilede stres. Munca in echipa nu reprezinta o dificultate pentru Irina, intrucat ea a contribuitcu succes la realizarea a numeroase alte proiecte si a dovedit printre altele o capacitate deconcentrare si o putere de munca ridicate ceea ce o face potrivita pentru acest proiect.Comparativ cu alti studenti din grupa din care fac parte, studentii-initiatori aiacestui proiect pot fi evaluati pe o scara de la 1 la 5 ,in ceea ce priveste :Aptitudini : 1 2 3 4 5(insuficient) (satisfacator) (bine) (foarte bine) (exceptional)Gandire xcreativa,originalaMotivatie xIncredere in sine xCapacitati intelectuale xRealizari academice xExprimarea in scris xParticiparea la orele de curs xPotential pentru dezvoltarea x profesionalaConsideram ca toate atributele care ne caracterizeaza si pe care le-am enumeratmai sus sunt dovada ca impreuna formam echipa potrivita pentru a duce la capat cusucces acest proiect. Suntem constienti de faptul ca anumite minusuri, cum ar fiexperienta limitata in domeniul ales, vor aparea pe parcursul desfasurarii acestui proiect,insa avem capacitatea de a acumula o multime de cunostinte intr-un timp foarte scurt,ceea ce o sa ne ajute sa realizam in timp util un proiect cu aplicabilitate in viata reala.


3.
Descrierea produsului oferit.
Nucul este originar din Asia Centrala şi din unele zone ale Peninsulei Balcanice.Tarile mari producatoare de nuci sunt Maroc, S.U.A. Mexic, Chile, Argentina, China,Turcia, Ucraina, Romania, Rusia, Italia, Iran. Nucul este una dintre cele mai importante specii pomicole. Nucile contin, la 100g, 15 g de proteine, 60 g de lipide, 15 g de glucide si 2,4 g celuloza. Sunt bogate inminerale ca sodiu, potasiu, calciu, magneziu, clor, fosfor, sulf, fier, cupru, zinc şi iod.Contin vitaminele C, B1, B2, B5, vitamina PP şi caroten.Lastarii si scoarta se utilizeaza pentru prepararea taninului, a unor coloranti, iar lemnul este deosebit de apreciat in industria mobilei si pentru sculpturi. Nucile verzi sunt bogate in vitamina C si se utilizeaza pentru prepararealichiorurilor si dulceturilor. De mentionat, ca miezul de nuca contine vitamine de noua orimai mult decat macesul.Un kilogram de nuci contine 35 de mii de calorii sau de 1,5 ori mai mult decatcarnea grasa de porc, de 3 ori mai mult decat painea si de 10 ori mai mult decat cartoful,iar 400 de grame de miez de nuci asigura necesarul de calorii pentru o zi. Nuca este bogata in acizi grasi omega 3 si consumul lor poate duce la scadereacolesterolului. Miezul de nuca este recomandat in caz de slabiciune generala si extenuare.Prin calitatile si continutul lor, nucile pot inlocui carnea, constituind un aliment de baza in hrana vegetarienilor.Proiectul nostru care se va concretiza intr-o livada de nuci se afla in stadiuincipient. In momentul de fata noi dispunem de 1 hectar de teren pregatit pentru plantarea pomilor si finalizam documentatia pentru obtinerea de subventii.Pentru a putea demara proiectul este necesar sa parcurgem urmatorii pasi:

alegerea formei de functionare a societatii- persoana juridica a carei activitate sedesfasoara in domeniul c
ultivarii fructelor, nucilor, a plantelor pentru bauturi
si mirodenii (cod CAEN: 0113) si conform prevederilor legii pomiculturii nr348/2003


analiza biologica a pamantului pe care se va planta livada si testarea ph-ului apeiCostul ridicat al investitiei in pomicultura, impune amplasarea livezii de pomi inzonele unde specia sau soiul vor intalni maximul de conditii naturale pentru crestere sirodire:- se vor alege terenurile cu soluri fertile, de preferat cu textura mijlocie, lutoasa, luto-nisipoasa si chiar nisipoasa, permeabile, mijlocii pana la profunde, cu pH cuprins intre4,7 si 9,3;- din punct de vedere al pantei sunt foarte bune terenurile cu panta usoara 3-6%, ce permit o buna intretinere a solului cat si un transport usor al fructelor;- conditia prioritara la infiintarea unei livezi o constituie sursa de apa necesara la stropirisi la udatul pomilor, mai ales in zonele cu precipitatii reduse in timpul anului;- se va cauta ca zona respectiva sa fie ferita pe cat posibil de brumele tarzii de primavarasi ingheturile timpuri de iarna;- trebuie de avut in vedere, ca in pomicultura greselile mari se manifesta dupa 4-5 ani dela plantare, atunci cand pentru remedieri este prea tarziu;- sunt excluse de la plantare terenurile excesiv de umede si fara drenaj, ca si cele cu nivelfreatic sub 1,5 m.

cumpararea terenului

pregatirea ecologica a terenului- Pregatirea terenului si dimensionarea livezii- Parcelarea terenului- Stabilirea distantelor de plantare si pichetatul terenului- Stabilirea polenizatorilor - Plantarea pomilor

cumpararea pomiilor altoiti

plantarea pomilor altoiti

obtinerea certificatului de producator de la primaria localitatii unde sedesfasoara proiectul

inscrierea in Asociatia Bioagricultoriilor din RomaniaSuprafata de 10.000 m² de care dispunem va fi folosita dupa cum urmeaza: 8. 400m² vor reprezenta livada propriu zisa , 720 m² vor fi folositi pentru ridicare unui depozit,iar restul de 900 de metri se vor concretiza in cai de acces in livada sau depozit. Distantacare trebuie respectata in plantarea pomilor este de 6x6 metri sau 6x8 metri, varianta pecare am ales-o si noi si care ne permite sa plantam in total 147 de nuci.Intrucat in livada vom planta nuci altoiti acestia vor rodi din primul an, conformcercetarilor efectuate de specialisti. Vom planta pomii toamna pentru a fi siguri ca rodescin toamna anulului urmator. Ne propunem ca prima recolta sa o distribuim pe plan local,incheind contracte cu diferite fabrici specializate in producerea de cosmetice, produsealimentare sau uleiuri tehnice. Scopul nostru in primul an de recolta este sa analizam productia obtinuta pentru a putea previziona recolta in anii urmatori si de asemenea sa oexportam in Europa. In acelasi an ne propunem sa achizitionam utilaje necesare procesului de obtinere a miezului de nuca prin decojire si sortare prin intermediulfondurilor nerambursabile. In acelasi timp ne vom ocupa de amenajarea conditiilor dedepozitare si ambalare a miezului de nuca astfel incat sa intruneasca toate conditiile pentru export.
4.Descrierea pietei si a concurentei
Romania este o tara cu climat propice pentru cresterea nucului, motiv pentru caresunt plantati nuci pe aproape intreg teritoriul tarii, dar acestia se gasesc rasfirati ingospodariile oamenilor nu in livezi specializate pe aceasta cultura. De aici rezulta un gradde concentrare destul de scazut in raport cu alte culturi. Evolutia acestor culturi nu poatefi evaluata exact tocmai din cauza faptului ca nu au fost inregistrati riguros in cadrul unor livezi. Tot asa stau lucrurile si in cazul comercializarii nucilor, fiecare producator fiindocupat sa isi vanda productia proprie in cadrul pietelor locale fara a o inregistra nicaieri.Pe plan mondial exista date statistice care sa evidentieze nivelul productiei.Dintabelul de mai jos putem observa ca productia de nuci este neomogena si la nivel global.,Asia avand cea mai mare productie medie de : 640,40 mii tone. Productia mondialaanuala de nuci depaseste volumul de 1200 mii tone
La ora actuala principalele tari producatoare de nuci pe plan mondial sunt Chinasi S.U.A, care impreuna ofera peste 43% din productia mondiala. De asemenea, cantitatimari se mai produc si in Iran ,Turcia, dar si in tari la polul opus precum Franta, Romania,Ucraina, s.a.m.d.In ceea ce priveste diversificarea gamei sortimentale putem spune ca aceasta diferade la zona la zona in functie de clima de care beneficiaza, de metodele de crestere a pomiilor, de multitudinea soiurilor existente pe piata.Pentru a-si face simtita prezenta in cultura nucifera, multe tari apeleaza la selectia sistudiul tipurilor valoroase din populatiile autohtone. Este de remarcat faptul ca in tari precum S.U.A, Franta, Ungaria, Italia, Romania si altele, cu ajutorul programelor specialede ameliorare genetica se cauta descoprirea unor soiuri cu valori superioare celor externe.In ceea ce priveste Romania, daca ii analizam productia in functie de zone vomvedea ca zona de Nord-Est a produs 2804 t, zona de Sud-Est : 2742 t, zona de Sud-Muntenia : 2751 t, zona de Sud-Vest, Oltenia : 2408 t, zona de Vest : 2181 t, zona de Nord-Vest : 1896 t, centrul : 692 t, iar Bucurestiul a produs 134 t.Acest lucru nu ne poate decat bucura deoarece a transformat Romania in tara careajuta mult la realizarea cantitatii de miez de nuca si nu in ultimul rand a promovatexportul miezului de nuca pe piata europeana alaturi de Bulgaria si Ungaria.
Exportul de nuci al Romaniei:
200020012002200320042005Cantitatea exportata(mii tone)
0.490.190.440.543.710.66
Valoarea exporturilor(mii dolari)
342.85152.2243.2361.91957.21463.63Tinand cont de faptul ca, in Uniunea Europeana, consumul de nuci a crescutsemnificativ de la 225100 tone in anul 2001, la 267190 tone in anul 2005 putem spera sila o crestere a cantitatii exportate din Romania in anii urmatori integrarii.Un alt aspect care nu trebuie neglijat il constituie pretul si diferentele in politicade pret. Acesta, la fel ca si soiurile, difera de la o tara la alta. Intr-o tara in care existaconditii favorabile si legislatia nu pune bete in roate desfasurarii afacerilor, si preturilevor fi pe masura. Daca comparam preturile Romaniei cu cele Belgiei, Frantei, Germaniei,Italiei, Republicii Moldove, Portugaliei si Spaniei putem observa ca aceasta din urma are pretul aproape cel mai mic pe tona si anume 1077,69 $/t
Pretul tonei de nuci la nivelul tarilor din Europa in anul 2005
TaraPret in 2005 (dolar/tona)
Belgia1187.21Franta1588.46Germania1620.48Italia2165.37Republica Moldova1013.72Portugalia2431.96Romania1077.69Spania2394.34Este un pret relativ bun, deoarece ne permite sa concuram cu restul lumii si neasigura intrarea garantata pe piata europeana de desfacere a nucilor.Acest pret este posibil datorita costurilor mici de care beneficiem gratie fortei de munca platita la un pret accesibil, conditiilor climatice prielnice, resurselor naturale care nesprijina in realizarea unei productii mari de nuci inca din primii ani de viata ai livezilor.In privinta inovatiei se poate afirma faptul ca nucile romanesti spre deosebire decelelalte nuci au asigurate o crestere normala dupa bun plac si nu fortate cu chimicale.Productia romaneasca sa bucura de soluri fertile ce faciliteaza mult munca ingrijirii si inacelasi timp creeaza toate conditiile pentru ca aceste nuci sa fie ecologice. De mentionateste faptul ca in ultimii ani la mare cautare sunt produsele ecologice, cat mai naturale pentru ca gustul lor este inconfundabil in comparative cu alte produse “ajutate” genetic.Cand lansezi pe piata un astfel de produs, tendinta celorlalti producatori este deimitatie. In acest caz nu putem pune in discutie problema imitatiei pentru ca nucileromanesti asa cum am mai precizam si mai sus beneficiaza de niste bune conditii dedezvoltare. Iar regimul proprietatii intelectuale nu se incalca, mai degraba am putea spuneca este stabilit printr-un acord mutual de catre toti producatorii, fiecare isi respecta modulde producere al nucilor sale.In ceea ce priveste concurenta, este bine de remarcat ca in vecinatatea noastra seafla Republica Moldova – un producator principal cu traditie veche. Pentru a face fataconcurentei, ca masuri de siguranta se impun o buna strategie in privinta distributiei si metodelor de vanzare, o strategie exceptionala de comunicare si servicii impecabile
acordate clientiilor.
5.Strategia de marketing propusa
Piata consumatorilor de nuci este una destul de unitara in comparatie cu pietelealtor produse. Nucile se adreseaza tuturor categoriilor de consumatori. Compania noastradoreste sa isi comercializeze produsele catre persoane juridice (intermediari, producatori,retail-eri, mici comercianti interesanti), dar nu exclude o eventuala oferire a produselor sicatre persoanele fizice. Data fiind acesta alternativa de comercializare consideram piataca avand aceleasi caracteristici, si prin urmare ne propunem strategii asemanatoare pentrufiecare categorie de clienti.Obiectivul nostru este in primul rand oferirea spre export a unui produs ecologicde inalta calitate, tratat, ambalat si pastrat in conditii optime pentru conservarea proprietatilor sale.Unitatea strategica de activitate consta in producerea de nuci si avem ca misiuneimbunatatirea vietii consumatorilor finali prin intermediul proprietatilor produselor noastre.Obiective generale:

Plantarea, tratarea si intretinerea livezii;

Obtinerea fondurilor necesare pentru dezvoltarea si automatizarea afacerii;

Obtinerea unei productii care sa corespunda standardelor din punct devedere calitativ;

Incheierea de parteneriate pe termen mediu si lung cu firme de distributie;

Incheierea de contracte cu societatile de retail si cu alte firme aflate in postura de consumatori finali;

Cresterea profitului odata cu cresterea pomilor si in perspectiva extinderiiafacerii.Analiza pietei va fi efectuata atat in mod informal de catre partenerii fondatori aicompaniei cat si de catre o companie specializata. Pentru a obtine date concludente si actualizate am decis sa contractam serviciile unei firme de renume mondial
marketresearch.com. Odata cu lansarea firmei ne vom baza pe serviciile profesionale aleacestui centru de cercetare, dar inainte de lansare membrii organizatiei au facut un studiu pe cont propriu. Din analiza sumara a pietei interne se observa un consum de nuci destulde mare. Nucile se consuma mai ales in preparatele facute in casa, dar si in industriaalimentara. Consumul de nuci creste odata cu venirea sarbatorilor specifice, pentru ca inmajoritatea preparatelor traditionale se foloseste acest produs. Consumul este impartitintre consumatorii casnici si cei industriali. Pretul mediu al nucilor in pietele bucuresteneeste de 20-25 Ron si creste pana la 30-35 Ron in apropierea sarbatorilor.
Analiza SWOTAtuuriSlabiciuniOportunitatiPrimejdii

Productie mare

Produseecologice

Ambalaredupastandardeeuropene

Lipsa deexperienta indomeniu

Lipsacolaboratorilor stabili

Piata in crestere

Obtinereafinantariinerambursabile

Competitoriexterni

DezechilibreclimaticeCompania noastra va alege o strategie ofensiva prin care sa fructifice atat atuurileintreprinderii cat si oportunitatile oferite de mediul extern. Competitivitatea noastra si a produselor noastre va creste de la an la an odata cu cresterea nucilor si cu acumularea deexperienta, dar mai ales prin introducerea mecanizarii in sistemul de decojire si ambalareal produselor.
Mixul de marketing
In procesul de analiza intregului proces de satisfacere a nevoilor consumatorului,trebuie sa stabilim ce asteptari au acestia de la produsele noastre si ce si-ar dorii ei.Consumatorul isi doreste ca nucile sa fie bune la gust , sa nu fie amare, sa fieambalate corespunzator normelor de igiena si de preferabil sa fie curatate de coaja pentrua facilita utilizarea lor. Totodata el doreste sa le gaseasca la vanzare intr-o zona care iieste accesibila (hipermarket, piata, livrari speciale) si doreste o cantitate exacta din acest produs. Pe baza acestor considerente compania noastra isi va formula strategia.
Strategia de produs
se va baza pe efectuarea corecta a tuturor operatiunilor necesare plantarii, cresterii, recoltarii, prelucrarii si ambalarii produsului. Normeleutilizate vor fi preluate din nomenclatoarele europene si se va actiona numai la indicatiaspecialistului in domeniu care va fi angajat in cadrul firmei. Utilizarea corecta aechipamentelor si executara riguroasa a intregului proces de productie va garantacalitatea superioara a produselor noastre.
Strategia de pret
se va diferentia in functie de piata aleasa. Astfel vom avea ostrategie pentru piata interna si una pentru export. Pe piata interna vom vinde la pretul pietei cu mentiunea ca in perioadele de varf ale cererii vom mentine acelasi pret,stimuland astfel cumararea in cantitati crescute, pentru ca se cunoaste ca nucile pot fi pastrate si pe perioade mai indelungate.In cazul exporturilor vom practica o strategie de pret preferentiala si in functie decantitatea achizitionata. Deoarece dorim sa colaboram cu persoane juridice vom tine contin creaarea pretului pe langa conditiile pietei si de fidelitatea cumparatorilor. Pretul va fiinfuentat si de cantitatea cumparata dar si de frecventa de cumparare.Vom adopta o strategie de pret prin care vom mentine pretul constant pe perioadescurte si medii, in jurul valorii de 20RON.
Distributia
va fi incredintata,pentru inceput, unei companii specializate.Obiectivul nostru este ca odata cu dezvolatare relatiilor cu companiile cumparatoare sauorganizam noi distributia sau sa o incredintam companiilor respective pentru reducereacosturilor si pentru fidelizarea clientilor care vor putea decide singuri asupraalternativelor de distributie.
Promovarea
produselor noastre se va face in urma stabilirii precise acompaniilor care ar putea fi interesate. Astfel vom lua direct legatura cu aceste companiisi le vom propune diferite oferte astfel incat colaborarea sa fie in avantajul ambilor parteneri. Vom avea un site specializat pentru a ne prezenta compania si oferta de produse si servicii, dar de asemenea vom cumpara spatii publicitare in randul siteurilor specializare :www.bizoo.ro, www.clubafaceri.ro
6.Mobilizarea resurselor necesare
Resursele necesare initierii acestei afaceri sunt de ordin material , financiar siuman. Din punct de vedere al resurselor umane , pe langa cei 4 initiatori , vor exista inca2 persoane cu rol de administratoti ai livezii de nuci in lipsa noastra, a proprietarilor. Infaza incipienta a afaceri vom angaja aproximativ 30 de zileri care se vor ocupa de pregatirea terenului si plantatul copacilor si vor participa de asemenea la culegerearecoltei. Trebuie mentionat faptul ca vom apela si la un specialist care sa supraveghezeorganizarea livezii pana in momentul in care toti pomii vor fi plantati.Resursele materiale presupun pentru inceput un numar de 147 de nuci altoiti siustensilele necesare platarii acestora. Ulterior ne propunem sa costruim un depozit si saachizitionam utilaje necesare procesului de decojire a nucilor precum si utilaje destinateambalarii si etichetarii miezului de nuca.Avand in vedere faptul ca terenul cu suprafata de 10.000 m² exista deja in proprietatea unuia dintre initiatori, Dinu Alina Geanina, ca urmare a unei mosteniri,suma de bani necesara initierii afacerii va fi considerabil mai mica. Astfel, primul an alafacerii necesita investitii in valoare de aproximativ 40.000 euro, suma care acoperacosturile cu angajarea specialistului in domeniu, a zilerilor, pregatirea terenului,achizitionarea, plantarea si intretinerea copacilor. Tot in aceasta suma am inclus sicosturile culegerii primei recolte precum si ridicarea unui depozit necesar pentru pastrarea recoltelor.In al doilea an, in fuctie de prima productie de nuci obtinuta, ne propunem saachizitionam utilajele pentru decojire si ambalare mentionate mai sus. Pentru a reusiacest lucru vom apela la fonduri nerambursabile.
Deoarece agricultura ecologica are o contributie majora la dezvoltarea durabila, prin sporirea biodiversitatii, protectia mediului si cresterea fertilitatii solului, producatoriidin acest sector sunt sprijiniti prin programele de agro-mediu ale Comisiei Europene.De asemenea, se acorda sprijin comunitar, in vederea promovarii produselor ecologice, prin programe de cofinantare, cu o finantare de 50% din partea ComisieiEuropene, 20% din partea organizaţiilor profesionale si 30% de la bugetul de stat,conform procedurii dinRegulamentul Comisiei (CE) nr. 1071/2005
.
Dat fiind specificul afacerii noastre, cultura
de produse ecologice-nuci, pentru aobtine fonduri puteam apela pana in anul 2006 si la programul SAPARD. Acesta afost
creat pentru a sprijini eforturile de aderare la Uniunea Europeană a tarilor candidatedin Europa Centrala si de Est si pentru a pregati participarea acestora la Politica AgricolaComunitara.

Prin Program SAPARD s-au putut realiza investitii in cladiri sau echipamente cudestinatie agricola, moderniza sau retehnologiza unitati deja existente. S-au acordatfonduri si pentru utilaje si echipamente noi, soft - uri pentru computer, pentru achizitii demijloace de transport agricole noi, achizitionarea animalelor , infiintarea si modernizarea plantatilor.Locul acestui program SAPARD a fost luat, dupa aderarea Romaniei la UE, decatre Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala (FEADR) si Fondul European pentru Pescuit (FEP). Pentru a dispune de aceste fonduri vor fi disponibile aceleasifacilitati de creditare care au fost folosite pentru proiectele SAPARD.Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala (FEADR) reprezinta ooportunitate de finantare pentru spatiul rural romanesc, in valoare de aproximativ 7,5miliarde de euro, incepand cu 2007 si pana in 2013. Similar cu Programul SAPARD, siFEADR se va baza pe principiul cofinantarii proiectelor de investitii private.Astfel, incepand din anul 2007, producatorii din agricultura ecologica, beneficiazade prime compensatorii pe unitatea de suprafata si pe culturi prin Planul National deDezvoltare Rurala - Axa 2 - submasura agro-mediu, din Fondul European pentruAgricultura si Dezvoltare Rurala (FEADR) nerambursabil, in conformitate cuRegulamentul Comisiei (CE) nr.1698/2005.
Toate acestea ne permit ca in al doilea an de producite sa contractam unastfel de fond care sa ne acopere 50 % din costurile utilajelor care se ridica laaproximativ 100.000 euro. Sistemul de finantare este acelasi ca la programeleSAPARD – 50% cofinantare din totalul necesar investitiei dorite de beneficiar. Inaceste conditii trebuie sa asiguram restul de 50 de procente din valoarea totala. Vomface acest lucru folosind drept garantie terenul pe care il detinem si a carui valoareestimam ca va ajuge la momentul respectiv la 100.000 euro.7. Organizarea-conducerea afacerii
In esenta, managerul este o persoana care, in virtutea sarcinilor, competentelor siresponsabilitatilor circumscrise postului ocupat, exercita procese de management, deciadopta decizii si initiaza actiuni prin care influenteaza comportamentul decizional sioperational al altor persoane.In cazul “SC.NUTSPROD.SRL”
exista patru manageri : Dinu Alina Geanina – manager de productie, Gheorghe Mihaela – manager financiar, Manoiu Mihai– manager tehnologic si Sdic Irina – manager marketing.
Dupa cum am mentionat si la descrierea initiatorilor acestia prezinta capacitatiintelectuale deosebite, perseverenta, ambitie, avand preponderent inteligenta intra siinterpersonala, motivatie cognitiva si intrinseca. Pe langa aceste atuuri, initiatorii afacerii prezinta calitati de leader in masura in care au abilitati de comunicare eficienta si derezolvare a problemelor, implicandu-se constant in managementul grupului.Determinarea cu care urmaresc atingerea scopurilor propuse, cat si entuziasmul cu caredemareaza orice actiune ii fac potriviti pentru acest proiect si mai mult pentru o integraresociala si profesionala adecvata. De asemenea, implicarea in cadrul organizatiilor studentesti a contribuit la suplinirea lipsei de experienta prin realizarea de proiecte pedomenii precum cum ar fi advertising, PR sau HR ajutand la imbunatatirea capacitatii delucru in conditii de stress alaturi de alti coechipieri.De mentionat este si faptul ca spiritul de echipa ii ajuta pe initiatori sa priveascain ansamblu actiunile pe care le intrevad si sa gaseasca in timp util cele mai bune solutiiin situatii dificile. Acest mod inedit de rezolvare a problemelor aparute si de a se adaptala situatiile cerute ii ajuta sa se dezvolte pe plan profesional.Competenta si maniera de utilizare a acestora in exercitarea proceselor demanagement ii diferentiaza pe manageri in mai multe categorii, respectiv pe tipuri sistiluri.Tipul de manager este dat de ansamblul de cunostiinte, calitati si aptitudini pecare le poseda grupul de manageri si care le confera aceeasi abordare a proceselor demanagement.Stilul de management consta in modul de utilizare a cunostiintelor, calitatilor siaptitudinilor in relatiile cu subordonatii si derularea efectiva a acestor procese de munca.Privind situatia din acest punct de vedere initiatorii afacerii prezinta urmatoareletipur si stiluri de management : autocrat cu buna-vointa, promotor si realizator.Aceste stiluri in ceea ce priveste realizarea de sarcini constau in acordarea de prioritate in realizarea productiei, ambitie, cunoasterea problemelor firmei, fiind la curentcu metodele si tehnicile noi de munca. Se lucreaza intens, incitand pe ceilalti la lucru,crezand in forta exemplului personal. Iar obiectivul central il constituie organizareaeficienta a eforturilor colaboratorilor pentru a obtine rezultate imediate si de perspectiva.In privinta contactelor umane, stiu sa-i faca pe oameni sa execute fara a-i irita, se preocupa intens pentru dezvoltarea talentului altora; petrec mult timp in mijlocul personalului, folosesc frecvent delegarea si sunt cunoscatori ai calitatilor a fiecarui membru, stiind sa lucreze cu ei diferential. De asemenea sunt receptivi la parerile altora,
nu le resping ideile.In ceea ce priveste influenta asupra muncii subalternilor, acestia obtin ce dorescde la subalterni, ii mobilizeaza la realizarea sarcinlor, creeaza o atmosfera de lucru propice si prin aplanarea diferentelor si rezolvarea conflictelor obtin o angajare mare acolaboratoriilor. Efectul mobilizator creste si datorita angajarii personale.
8.Ipoteze si riscuri
Proiectul nostru de afaceri, o livada de nuci, se bazeaza pe observatii facute, de partenerii fondatori, asupra conditiilor economice si sociale din Romania si din UniuneaEuropeana. Principala ipoteza pe baza carora este intemeiat acest plan este cererea din cein ce mai mare de produse ecologice a consumatorilor din toata lumea. Acest fapt estemult mai vizibil in UE decat in Romania, din acest motiv s-a luat decizia de a exporta produsele noastre in tarile UE. Aceasta crestere a cererii pentru acesti tip de produsecunoaste o gama foarte variata de produse, in care se pot include si nucile. De aici provine o alta ipoteza conform careia si cererea de nuci este in crestere. Acest lucru estedemonstrat si prin analizele MIMMCTPL. Consumul tot mai mare de nuci ne asiguraintrarea pe o piata in expansiune, in care forma noastra are sanse sporite sa se dezvolte, pentru ca se stie atunci cand piata unui produs creste cresc si sansele de crestere afirmelor care activeaza pe acea piata. In momentul deschiderii afacerii s-a mentionatanterior ca se va apela la o firma de specialitate pentru o analiza detaliata si actualizata a pietelor tarilor din UE, acesta analiza va fi folosita in scopul plasarii cat mai avantajoasea produselor noastre pe diferite piete.O alta ipoteza este aceea ca peste tot in lume consumul de nuci nu cunoastevariatii foarte puternice pe parcursul unui an calendaristic. Exista unele perioade decrestere in apropierea sarbatorilor dar in restul anului el este constant si nu este influentatde sezonalitate. Acest lucru este foarte important pentru ca cererea este una constanta sideci chiar daca nu vom reusi sa vindem productia in prima luna de la recoltare, existasolutia depozitarii in vederea unei comercializari viitoare.Afacerea nostra este una din domeniul agricol si ne vom baza pe atragerea defonduri nerambursabile. Acest lucru ne va ajuta sa achizitionam utilaje pentru prelucrareanucilor si ambalare, astfel incat sa respectam normele UE.Datorita faptului ca investitiile masive din echipament sunt acoperite de fondurinerambursabile, si terenul este deja in proprietatea unuia din asociati, este redus foartemult riscul asupra afacerii si de asemenea sunt reduse cheltuielile pe care ar fi trebuit sale suporte fiecare actionar in cazul in care aceste posibilitati de finantare nu ar fi existat.In ceea ce priveste riscurile afacerii noastre acestea sunt diverse si multe dintre elespecifice industriei agricole.Printre cele mai importante riscuri se numara cel al unui posibil dezastru natural precum secete, inundatii, alunecari de teren, diverse boli care sa afecteze arborii si altele.In cazul secetei pronuntate se poate apela la rezerva naturala de apa a fantanei dininteriorul livezii sau la sursa de apa a orasului Pogoanele la care suntem conectati direct.In cazul inundatiilor nu putem intervenii in mod direct dar suntem protejati oarecum deacestea pentru ca livada este amplasata pe un deal si astfel o parte a pomilor nu vor fiafectati. Amplasarea poate avea consecinte nefaste in cazul unor alunecari de teren, dar exista o probabilitatea reduse a producerii lor din cauza faptului ca pomii rigidizeazasolul si impiedica alunecarile de teren. Pentru prevenirea bolilor ce pot afecta copacii amapelat la o strategie de prevenire si tratare ecologica, pentru ca nu putem intervenii cusubstante ce pot dauna mai tarziu produsului nostru. De aceasta problema se va ocupaunul din angajatii nostri care este specialist in domeniu.Se discuta in ultima vreme posibilitatea interziceii exportului de nuci dinRepublica Moldova, problema cu care se poate confrunta si tara noastra. Tinand cont caRomania este membra UE, are unele avantaje in comercializarea produselor in interiorulUniunii de aceea consideram acest risc ca fiind unul redus in conditiile in care calitatea produselor noastre este ireprosbila.Un alt risc major cu care se poate confrunta firma noastra este reprezentat de problemele legate de distributie. Am mentionat ca pentru distribuirea produselor noastrevom apela la distribuitori si exportatori. Acest lucru implica anumite riscuri in conditiilein care noi nu putem avea control direct asupra conditiilor si termenilor de distribuire.Pentru a avea un control minim asupra produselor vom incheia contracte cu firmele de
export in care vom mentiona conditiile si termenele de distribuire.Un alt risc este posibilitatea furarii recoltei atat in cadrul livezii noastre cat si pe parcursul celorlalte etape. Din acest motiv ne gadim sa facem o asigurare a produselor noastre si asupra posibilitati de furt si asupra celor de dezastre naturale.Vom lua in calcul si defectarea utilajelor, motiv pentru care vom apela laconsultanta din partea vanzatorilor acestora, atat in timpul perioadei de garantie cat sidupa expirarea acesteia.O alta problema cu care se poate confrunta firma noastra este incapacitatea de astabilii deratii de vanzare-cumparare cu firme din UE. Pentru prevenirea acestui lucruvom incerca sa stabilim relatii de lunga durata cu acestia si sa ii instiintam asupraintregului proces de productie si distributie.
9. Planul financiar
Pentru a studia situatia financiara a firmei am realizat bilantul si contul de profit si pierdere pentru primul si al doilea an de activitate.Bilanturile contabile pentru primii 2 ani sunt prezentate mai jos:

In primul an in imobilizarile corporale sunt incluse terenul, depozitul construit, plantatia de nuci insa la acestea se adauga in cel de-al doilea an un utilaj in valoare de350.000 RON achizitionat prin fonduri nerambursabile ceea ce explica sectiunea“venituri in avans” din al doilea bilant.Creantele apar abia in al doilea an de fucntionare, odata cu obtinerea primei productii pe care o exportam, ceea ce duce si la o crestere a datoriilor catre furnizori,intrucat acestia in principal ne asigura transportul marfiurilor catre cumparatori. Contul de profit si pierdere incheiat in luna decembrie a celui de-al doilea an deactvitate este prezentat mai jos:
In primul an de la infiintare nu vom avea productie, avem decat cheltuieli deexploatare in care includem cheltuieli cu furnizorii de ingrasaminte, cheltuieli cu salariile,cheltuieli cu asigurarile sociale, cheltuieli cu taxe si impozite, etc. Intrucat nu avem productie, nu avem nici venituri din exploatare, ceea ce explica rezultatul contului, sianume o pierdere de 6.650 RON, acoperita in anul urmator prin diminuarea capitalului propriu. Insa in cel de-al doilea an de activitate, odata cu obtinerea primei productii deaproximativ 2000 kg, obtinem si o schimbare in contul de profit si pierdere, si anumeobtinem un profit de 23.863 RON.
Intrucat in primul an nu obtinem productie, nu vom avea nici clienti si astfel ratelede gestiune financiara si de structura a activului pentru anul I au valoarea 0. Din punct devedere al disponibilitatilor, acestea cresc semnificativ in anul II, ceea ce explica diferentaintre ratele disponibilitatii in cei doi ani.Venitul net actualizat = - 210.000 + 48.062/1+0.075 = - 165.291 ne arata cainvestitia nu poate fi recuperata din al doilea an de activitate, insa acest rezultat nu este descurajator avand in vedere ca prima productie de nuci se obtine in anul II. Previzionand productia si volumul vanzarilor si implicit profitul pe anii urmatori se poate observa cainvestitia poate fi recuperata intr-un timp relativ scurt.

Комментариев нет:

Отправить комментарий