Real Time Web Analytics

2 мар. 2014 г.

Cele mai des întîlnite întrebări despre înființarea unei livezi de Nuc sau F.A.Q. despre Cultura Nucului.

1. Cum se poate proteja livada de hoţi? Puieţii, în primul rând, sunt destul de uşor de furat, până prind, şi n-aş vrea să-mi văd munca + investiţia ruinate de la început. Am găsit un tip de arbust ţepos cu care se poate îngrădi plantaţia şi cam atât. După ce prind, există riscul ca pomii să fie tăiaţi pentru foc. Ce soluţii ar fi? Să pun paznic? Câini? Dvs cum aţi procedat? (terenul îl iau într-o zonă rurală iar eu locuiesc în Cluj)
  
  2. Care este investiţia, realistă, pentru plantarea unui hectar cu puieţi altoiţi (costul puieţilor + timp alocat şi număr de persoane implicate)
  
  3. Din care an pot să mă aştept să am o producţie exploatabilă economic, considerând că plantez nuci altoiţi? Pe nucifere.com scrie că din al treilea an, o fi adevărat?

  4. Cât timp estimaţi că ar trebui alocat pentru îngrijirea plantaţiei într-un an?

  5. Ce metode ar fi pentru vânzarea producţiei, în special la export? Aveţi cunoştinţă despre un distribuitor specializat? Am văzut că pe nucifere.com există cerere. Mai sunt şi alte canale?

  6. Care ar fi culturile intermediare (asociate) potrivite în primii ani, până când nucul începe să le otrăvească?

  7. Câtă hârţogăraie este implicată? Ştiu că legal, trebuie plantat puiet obţinut dintr-o pepinieră autorizată, care presupun că oferă un certificat. Mai sunt necesare alte hârtii?

  8. Ar trebui să mă gândesc să cumpăr mai mult teren decât e nevoie? Asta pentru că nucul otrăveşte alte culturi şi mă gândesc că s-ar putea să fie probleme cu proprietarii terenurilor adiacente.



Комментариев нет:

Отправить комментарий