Plan de afaceri Livada de nuci.
Motivarea afacerii
* Motive care stau la baza lansarii sau
dezvoltarii afacerii (oportunitatea
afacerii).
Motivarea afacerii
* Motive care stau la baza lansarii sau
dezvoltarii afacerii (oportunitatea
afacerii).
In urma studiilor facute s-a dovedit ca infiintarea unei plantatii de
nuci reprezinta o solutie pentru viitor in conditiile cresterii
populatiei, creste si cererea pentru consumul de nuci,si totodata
extinderea suprafetelor cultivate pentru protejarea mediului
inconjurator. Investitia a fost considerata una rentabila deoarece
costul privind obtinerea productiei este unul redus, motiv pentru
care aceasta se poate recupera intr-un timp scurt, in timp ce
durta de exploatare depaseste 25 de ani. Raportandu-ne la
piata internationala realizam ca preţul unui kilogram de nuci in
coaja variază intre 3,5 şi 3.9 euro, in funcţie de calitate şi de
soi. Aceasta echivalează. la o producţie de doar 3000 de
kilograme la hectar , cu un venit anual minim de 10500 de euro.
In conditiile in care soiul cultivat este unul foarte productiv
veniturile sunt cu atat mai mari. De exemplu, la soiul Lara, dupa
8 ani de zile de la plantare se apropie de o productivitate de 6
tone la hectar, ceea ce echivaleaza cu un venit anual de 21000
euro/hectar .
Prezentarea afacerii
* Descrierea ideii de afaceri.
* Obiective care trebuie sa fie atinse.
* Factori de succes.
Activitatea e axata pe realizarea de produse ecologice Pentru
planatre se vor folosi puieti altoiti- pentru a intra mai repede pe
rod, dar si pentru productivitate ridicata Productia obtinuta va
merge in primul an pe plan local dupa care va fi destinata catre
export . ca si obiective ne propunem intrarea pe pietele UE si
recunoasterea imaginii in 2 ani cresterea cifrei de afaceri cu 20
% in al doilea an de recoltare majorarea cotei de piata cu 8% in
primii 2 ani sustinerea produselor autohtone majorarea
exporturilor cu 40 % in primii 5 ani de recoltare
Investitia se incadreaza in sectorul vegetal, iar ponderea
sprijinului nerambursabil va fi de 40 % care se majoreaza cu:
●10% - pentru investițiile realizate de tinerii agricultori cu vârsta
sub 40 ani
●10% - pentru arii naturale protejate încadrate în reţeaua Natura
2000
Prezentarea serviciului/ produsului
* Descrierea serviciului sau a produsului;
descrierea ofertei.
* Beneficiile clientului.
* Avantajele fata de concurenta.
Productiile de nuci realizate la nivel global nu acopera intreg
necesarul de consum, in timp ce potentialul de productie din
Romania depaseste 5 miliarde de euro/an. Cu toate ca Romania
detine acest potential fabulos, realitatea de zi cu zi ne
demonstreaza ca el este valorificat doar in proportie de doar
1%. Dezvoltarea acestui sector poate atrage dupa sine si
dezvoltarea industriei constructoare de masinisi utilaje agricole
din Romania. De asemenea, promovarea eficienta a produselor
nucului poate influenta in mod hotaritor conditiile de viata si
starea generala de sanatate a consumatorilor. Nu sunt de
neglijat nici aspectele referitoare la imbunatatirea factorilor de
mediu ( aer,apa, sol), precum si cele referitoare la acumularea
de masa lemnoasa valoroasa de cea mai buna calitate.
Piata
* Marimea pietei, structura, piedici la
intrarea pe piata, tendinte de evolutie a
pietei.
Productiile de nuci realizate la nivel global nu acopera intreg
necesarul de consum, in timp ce potentialul de productie din
Romania depaseste 5 miliarde de euro/an. Cu toate ca Romania
detine acest potential fabulos, realitatea de zi cu zi ne
demonstreaza ca el este valorificat doar in proportie de doar
1%. Dezvoltarea acestui sector poate atrage dupa sine si
dezvoltarea industriei constructoare de masinisi utilaje agricole
din Romania. De asemenea, promovarea eficienta a produselor
nucului poate influenta in mod hotaritor conditiile de viata si
starea generala de sanatate a consumatorilor. Nu sunt de
neglijat nici aspectele referitoare la imbunatatirea factorilor de
mediu ( aer,apa, sol), precum si cele referitoare la acumularea
de masa lemnoasa valoroasa de cea mai buna calitate
Concurenta
* Ofertanti concurenti care opereaza pe
piata.
* Detalii relevante legate de concurenta.
La nivel judetean firma nu are concurenti, doar gospodariile mai
detin nuci dar in proportii reduse
La nivel national sunt livezi de aceeasi suprafata in : Vrancea,
Iasi, Gorj, Hunedoara, Mures, Dolj si Constanta (Ostrov). La
nivel european printre concurentii cu productie ridicata se
numara tari, precum: Franta, Republica Moldova, Grecia,
Germania, Austria, Bulgaria
Clienti / segment de piata
* Profilul clientului din segmentul-tinta
(varsta, educatie, venituri,
comportament de consum, preferinte
etc).
Produsele noastre vor fi destinate in primii doi ani de productie
cererii pietei din Galati, dar si din intreaga tara, dupa care firma
se va axa catre export. Firmele cu activitate in domeniul
industriei de patiseriei si cofetarie din Galati: Chip si Dale,
Andra, Galmopan, Cookies si Dragos Rosu, ce vor folosi miezul
de nuca in prepararea prajiturilor si dulciurilor. Pietele din Galati-
Braila, dar si din tara Hipermarketurile nationale Export catre
Tarile din Orient, dar si din Europa
Cadru legislativ
* Autorizatii pentru desfasurarea activitatii
(de mediu, sanitare etc).
Obiectul de activitate: Cultura vegetala- Cultivarea fructelor
arbustilor fructiferi, capsunilor, nuciferilor si a altor pomi fructiferi
Sediu / punct de lucru
* Motive pentru alegerea sediului/
punctului de lucru (apropiere de
piete/clienti, infrastructura, costuri etc).
Plantatia de nuci se va realiza in Comuna Frumusita pe o
suprafata de 10 ha.
Se vor planta 1608 puieti din altoiti din soiul Lara. Densitatea nu
va fi foarte ridicata in conditiile in care distantele de plantare vor
fi de 7 m intre puieti si 8 m intre randuri.
Terenul ales este caracterizat de:
- soluri fertile specific culturii nucului
- panta inclinata ce beneficiaza de caldura soarelui pentu o
perioada mai indelungata
- este deservit de DN 26 la o distanta de 50 m
- dispune de retea de apa la o distanta de 50 m
- retea de electricitate 10 m
- semnal bun la toate retelele de telefonie mobila
- taxe reduse datorita pozitionarii in extravilan
Furnizori / parteneri
* Tipuri de furnizori.
* Modalitati de cooperare.
* Conditii de livrare si plata.
Furnizorii vor fi in numar de 2, iar contractele incheiate cu
acestia vor fi pe termen lung cu plata la o luna de la livrarea
materiei prime.
Furnizorii S.C. JUST SHOP S.R.L. – Braila S.C. BLUE TEXTIL
S.R.L.- Galati Materialele achizitionate Ingrasamant ECO-
TopMix Ambalaje cu fermoar + saci
Personal
* Numar de angajati necesari.
* Costuri de personal.
4 angajati necesarii in primii 3 ani dupa care firma va avea
in vedere angajarea unui agent de vanzari.
Organizare, management
* Activitati care trebuie acoperite
(achizitii, marketing, vanzari, contabilitate
etc).
* Activitati care urmeaza sa fie
externalizate (contabilitate, IT, PR etc).
Pentru desfasurarea intregului proces de activitate, firma trebuie
sa detina: personalul disponibil: 4 angajati necesarii in primii 3
ani dupa care firma va avea in vedere angajarea unui agent de
vanzari si un contabil utilaje necesare: in primii ani planatatia nu
va avea nevoie de utilaje, linia de spart si decojit nucii va fi
achizitionata cand livada intra pe rod depozite existente: hala
metalica de 320 m² ce va fi impartita in 3 incaperi : una destinata
aprovizionarii cu materiale, una destinata depozitarii recoltei si
una destinata ambalarii miezului de nuca.
Financiar
* Buget de start-up (pentru 3-6 luni);
principalele categorii de buget
(echipamente; salarii; servicii, utilitati).
* Politica de pret.
Bugetul precizionat pentru primele 12 luni:
1. Cheltuieli cu materiale consumabile 1000 eur
2. Cheltuieli cu utilitatile 2500 eur
3. Cheltuieli cu salariile si contributiile 14340 eur
4. Cheltuieli de promovare 500 eur
5. Alte cheltuieli (desfacere) 1500 eur
Marketing
* Mesaje de promovare a produsului sau
serviciului (denumire, brand, logo, slogan
etc).
* Cai de promovare a produsului sau
serviciului.
* Modalitati de desfacere / distributie.
Pentru promovare vom construi un web site cu prezentarea
fermei si a produselor noastre. In principal nu ne adresam
consumatorului final ci lanturilor de magazine sau businessurilor
care folosesc nucile ca materie prima.
Комментариев нет:
Отправить комментарий